Ποια είναι η πιο σωστή επιλογή για την επωνυμία σας μεταξύ των δύο πιο διαδεδομένων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, του Facebook και του Instagram;
Το Facebook και το Instagram θεωρούνται οι δύο πιο «καυτές» πλατφόρμες social media ανά τον κόσμο, με 2,32 δισεκατομμύρια και 1 δισεκατομμύριο ενεργούς μηνιαίους χρήστες αντίστοιχα. Λαμβάνοντας υπόψη την τεράστια δημοτικότητα και το μέγεθος του κοινού αυτών των κοινωνικών δικτύων όλο και περισσότεροι επαγγελματίες μπαίνουν στον πειρασμό να επενδύσουν σε αυτά, με στόχο την ανάπτυξη της επιχείρησής τους.
Είναι όμως αυτή η καλύτερη στρατηγική προσέγγισης του επιθυμητού κοινού; Ας ρίξουμε μια ματιά στα δεδομένα για να προσδιορίσουμε αν κάποιο από τα δύο – ή και τα δύο – είναι η σωστή επιλογή για την επωνυμία σας.
Facebook – Instagram: Η σωστή επιλογή για την επωνυμία σας
Το Facebook, χωρίς αμφιβολία, διατηρεί ένα τεράστιο κοινό παγκοσμίως. Διαθέτει επίσης τις πιο προηγμένες επιλογές για στόχευση κοινού, κάτι που επαγγελματίες του μάρκετινγκ και επιχειρηματίες είναι δύσκολο να αγνοήσουν. Από την άλλη πλευρά, πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι τα τελευταία χρόνια η αφοσίωση στο Facebook αντιμετωπίζει σταδιακή πτώση, κυρίως μεταξύ των εφήβων. Επιπλέον, πολλά σκάνδαλα για παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων έχουν πλήξει την αξιοπιστία της πλατφόρμας.
Όπως και να ‘χει, η διαφήμιση της επιχείρησής μας μέσω του Facebook είναι μια μεγάλη ευκαιρία μάρκετινγκ, με πολλές δυνατότητες. Ας δούμε με ποιους τρόπους μπορούμε να το αξιοποιήσουμε στο έπακρο.
Αρχικά, δημιουργούμε μια επιχειρηματική Σελίδα. Πρόκειται για μία διαδικτυακή παρουσία της επωνυμίας μας και, το καλύτερο απ΄ όλα, είναι δωρεάν. Αυτές οι Σελίδες βοηθούν στη συνεχή ενημέρωση του κοινού και των πελατών σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας, καθώς και στην αλληλεπίδραση με τους πελάτες και την αύξηση της αφοσίωσής τους.
Έπειτα, το Facebook μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε γκρουπ.
Μια κοινότητα ανθρώπων πιστών στην επωνυμία μας. Οι ομάδες αυτές βοηθούν στη δημιουργία ενός στοχευμένου κοινού στο οποίο μπορούμε να διαφημιστούμε, στην αύξηση των δυνητικών πελατών αλλά και στη λήψη ειλικρινών σχολίων που θα μας βελτιώσουν στην πορεία.
Έχουμε ακόμα τα Facebook events, μία μεγάλη βοήθεια όσον αφορά στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας μας. Τα Stories του Facebook που συχνά προσεγγίζουν ένα μεγάλο αριθμό χρηστών και εξανθρωπίζουν την εταιρεία μας. Υπάρχει επίσης το γνωστό Messenger, ένα δημοφιλές εργαλείο μέσα από το οποίο μπορούμε να συνδεθούμε με άτομα σε προσωπικό επίπεδο, να αποκτήσουμε νέους πελάτες και να ενεργοποιήσουμε συναλλαγές.
Το Facebook Live επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αλληλεπιδρούν με το κοινό τους σε πραγματικό χρόνο, δείχνοντας τι συμβαίνει στο παρασκήνιο. Μέσα από το Facebook Shop οι πελάτες μπορούν να αγοράζουν προϊόντα απευθείας από το κατάστημά σας. Χρησιμοποιώντας τις διαφημίσεις της πλατφόρμας μας δίνεται η δυνατότητα να αυξήσουμε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας μας, να εντοπίσουμε το κατάλληλο κοινό για εμάς, να αυξήσουμε τα έσοδα και τους πελάτες μας με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.
Παράλληλα, με το Facebook Insights παίρνουμε τις απαραίτητες πληροφορίες και μετρήσεις που μπορούν να μας βοηθήσουν στην βελτίωση της διαφημιστικής μας καμπάνιας.
Καταλήγοντας, μπορεί η νέα γενιά να ξοδεύει λιγότερο χρόνο στο Facebook σε σχέση με παλιότερα, αλλά η πλατφόρμα εξακολουθεί να έχει το μεγαλύτερο κοινό στο σύνολό του. Είναι καλό λοιπόν οι επωνυμίες να χρησιμοποιούν το μέσο ως μέρος της διαφημιστικής στρατηγικής τους, ακόμα και σαν παρουσία χωρίς πληρωμένες διαφημίσεις.
Instagram: Αυξανόμενο κοινό, νέες ευκαιρίες
Το Instagram αρχικά χαρακτηρίστηκε ως εφαρμογή κοινής χρήσης φωτογραφιών για νέους. Σήμερα, το 67% των νέων από 18 έως 29 ετών το χρησιμοποιούν, οπότε είναι και το πιο μεγάλο κοινό της πλατφόρμας. Για τους διαφημιστές, το Instagram είναι ένας ιδιαίτερα ελκυστικός χώρος καθώς το 80% των χρηστών ακολουθεί τουλάχιστον μία επιχείριση. Ακόμα πιο ελκυστικό, το 60% των χρηστών αναζητούν και ανακαλύπτουν νέα προϊόντα στο Instagram. Εν ολίγοις, το κοινό περιμένει ότι οι επωνυμίες θα έχουν παρουσία στην πλατφόρμα και εκεί θα μπορούν να βρίσκουν τα προϊόντα τους.
Άλλο ένα βασικό ζήτημα είναι πως το Instagram έχει το υψηλότερο ποσοστό αφοσίωσης σε σύγκριση με όλα τα social media. Όσον αφορά τη διαφήμιση, τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες επιχειρήσεις και επαγγελματίες επενδύουν τα χρήματά τους σε αυτό το μέσο. Ας δούμε ποια είναι τα οφέλη του Instagram που μπορούμε να εκμεταλλευτούμε.
Δημιουργώντας έναν επαγγελματικό λογαριασμό στο Instagram ενισχύουμε την επωνυμία μας, έχουμε πρόσβαση σε στατιστικά στοιχεία, έχουμε την προσθήκη κουμπιού επαφής και την προσθήκη συνδέσμων στο προφίλ μας. Επιπλέον, μέσα από τα Instagram Stories μπορούμε να αυξήσουμε την αφοσίωση στην επωνυμία μας, να αλληλεπιδρούμε με το κοινό μας τακτικά, να αυξήσουμε την κυκλοφορία στον ιστότοπό μας, να δημοσιεύουμε ποικίλο περιεχόμενο.
Τα άμεσα μηνύματα – Direct Messages (DMs) – μπορεί να βοηθήσουν την επωνυμία μας να δημιουργήσει επαφές εντός του κλάδου, να αυξήσει την πίστη των followers σε αυτή, να δημιουργήσει δυνητικούς πελάτες αλλά και μετατροπές.
Το Instagram μας προσφέρει επίσης το IGTV.
Μια πλατφόρμα για προβολή βίντεο που μπορεί να μας επιτρέψει να πλησιάσουμε το κοινό μας και να ανακαλύψουμε νέους ανθρώπους. Είναι σημαντικό για την ενίσχυση της προβολής των προϊόντων/υπηρεσιών μας, παίζει εκπαιδευτικό αλλά και ψυχαγωγικό ρόλο για το κοινό μας, βοηθά στη δημιουργία της κοινότητάς μας.
Συνεχίζοντας, το Instagram Live μας εξυπηρετεί στο να επικοινωνούμε με το κοινό μας σε πραγματικό χρόνο, βελτιώνοντας τη σχέση μας με τους χρήστες. Μας προσφέρει εξαιρετική προβολή, λήψη άμεσων ειδοποιήσεων, άμεση αλληλεπίδραση με τους followers μας. Η πλατφόρμα διαθέτει επίσης μια ποικιλία διαφημίσεων τις οποίες μπορούμε να εκμεταλλευτούμε, όπως Photo Ads, Video Ads, Carousel Ads, Slideshow Ads, Stories Ads.
Το Instagram Shop μπορεί να μας βοηθήσει να ενσωματώσουμε τον κατάλογο προϊόντων μας με το προφίλ των προϊόντων μας. Επιπλέον παρέχει τη δυνατότητα εύκολης εύρεσης των προϊόντων και περισσότερες ευκαιρίες πωλήσεων και μετατροπών.
Τέλος, το Instagram Insights είναι ένα αναλυτικό εργαλείο που μπορεί να μας δώσει δεδομένα σχετικά με δημογραφικά στοιχεία, ενέργειες και περιεχόμενο. Μας βοηθά στο να προσδιορίσουμε το κοινό μας, να προσεγγίσουμε νέους χρήστες, να μετρήσουμε την αφοσίωσή τους. Σαν συμπέρασμα, πριν αποφασίσετε να εκμεταλλευτείτε επαγγελματικά αυτό το συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, είναι συνετό να κατανοήσετε πλήρως το κοινό σας και εάν περνούν χρόνο εκεί ή όχι.
Για επιχειρήσεις με διαφοροποιημένο ηλικιακά κοινό, ένας συνδυασμός Facebook και Instagram μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιτυχημένος. Αν πάλι το κοινό σας είναι πιο συγκεκριμένο – μεγαλύτερο ή νεότερο – μπορείτε να εξυπηρετηθείτε καλύτερα με τη μία ή την άλλη πλατφόρμα.
Πηγή: simplilearn.com
Ακολουθήστε μας στo Facebook, στο Instagram και στο Linkedin