Τι σημαίνει ο όρος mobile-friendly και γιατί είναι τόσο απαραίτητος στη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης (SEO); Πάνω από το 50% των χρηστών του διαδικτύου χρησιμοποιεί πλέον κινητές συσκευές.
Πάνω από το 50% των χρηστών του διαδικτύου χρησιμοποιεί πλέον κινητές συσκευές. Αυτός ο αριθμός είναι αρκετά υπολογίσιμος για να ασχοληθούν περαιτέρω οι web developers και designers με το σχεδιασμό ιστοσελίδων φιλικών προς τα κινητά τηλέφωνα.
Παλιότερα, κοιτάζοντας μία ιστοσελίδα από μία μεγάλη οθόνη υπολογιστή και από μία μικρότερη οθόνη όπως κινητού, παρατηρούσαμε ότι υπήρχε διαφορά ως προς τη χρηστικότητα της ιστοσελίδας. Αν ο προγραμματιστής δεν είχε σχεδιάσει μία δεύτερη ιστοσελίδα ιδανική για κινητά, το κείμενο ή και ολόκληρη η ιστοσελίδα, εμφανιζόντουσαν πολύ μικρά και θα έπρεπε με το δάχτυλο μας να μεγεθύνουμε το περιεχόμενο. Δεν ήταν καθόλου χρηστικό και πολλοί χρήστες «χάνονταν».
Όλα αυτά ανήκουν όμως στο παρελθόν με την εμφάνιση του Responsive Web Design.
Με το Responsive Web Design, ο ιστότοπος είναι κυριολεκτικά ο ίδιος σε όλους τους τομείς, χωρίς προβλήματα χρηστικότητας ανεξάρτητα από τη συσκευή στην οποία προβάλλεται, και συνεπώς είναι και mobile-friendly.
Τι σημαίνει όμως ο όρος mobile-friendly;
Ο όρος mobile-friendly σημαίνει πως ένας ιστότοπος είναι φιλικός προς κινητά. Έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με τον ίδιο ακριβώς τρόπο σε όλες τις συσκευές. Αυτό σημαίνει ότι τίποτα δεν αλλάζει ή αλλοιώνεται είτε από έναν σταθερό υπολογιστή είτε από μία φορητή συσκευή.
Στο σχεδιασμό mobile-friendly, λειτουργίες όπως τα navigation drop-downs (αναπτυσσόμενα μενού πλοήγησης) είναι περιορισμένες, καθώς είναι δύσκολο να χρησιμοποιηθούν σε κινητά. Επίσης, δε χρησιμοποιείται το Flash animation.Ο ιστότοπος είναι κυριολεκτικά ο ίδιος σε όλους τους τομείς, χωρίς προβλήματα χρηστικότητας ανεξάρτητα από τη συσκευή στην οποία προβάλλεται. Τέλος, δε βασίζεται σε λειτουργικό σύστημα κινητής τηλεφωνίας για να λειτουργεί σωστά.
Γιατί είναι το mobile-friendly σημαντικό;
Μετά την αλλαγή στον αλγόριθμό της Google ως προς το SEO, η ταχύτητα της ιστοσελίδας και το mobile-friendly (φιλικό προς κινητά) είναι οι κορυφαίοι παράγοντες κατάταξης για την Google.
Με περισσότερους από 3 δισεκατομμύρια χρήστες Smartphone παγκοσμίως, γνωρίζετε ότι είναι μια τεράστια αγορά που μπορείτε να επωφεληθείτε. Εάν ο ιστότοπός σας δεν είναι φιλικός προς κινητά, τότε η Google θα τον θεωρήσει μη φιλικό. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα καταταγείτε στις μηχανές αναζήτησης. Πρέπει πρώτα να κάνετε τον ιστότοπο να ανταποκρίνεται σε κινητές συσκευές, ακόμη και πριν σκεφτείτε άλλα gadget πρόσβασης, όπως ο επιτραπέζιος υπολογιστής.
Επομένως, εάν θέλετε να πετύχετε το SEO και να αναπτύξετε την επιχείρησή σας, δεν πρέπει να αγνοήσετε τα κινητά.
Ακολουθήστε μας στo Facebook, στο Instagram και στο Linkedin